يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Sunday, 28 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۳۳۱۴
تاریخ انتشار : ۲۴ : ۱۷ - ۰۷ آذر ۱۴۰۲
گفت و گو دیباچه با مدیر روابط عمومی امور بین الملل موزه ملی انقلاب و دفاع مقدس

به گزارش دیباچه، جمعه هفتم آذرماه سال ۹۹ بود که خبری مبنی بر ترور "محسن فخری‌زاده "رییس سازمان پژوهش و نوآوری و معاون وزارت دفاع در بلوار شهید مصطفی خمینی شهر آبسرد دماوند سر تیتر همه اخبار رسانه های داخلی و حتی خارجی شد، شخصیتی که به عنوان یکی از دانشمندان زبده در عرصه صنایع راهبردی و دفاعی کشور و همچنین از اساتید نامدار دانشگاه و جامعه علمی کشور به شمار می رفت. شهید فخری زاده متعهدانه در راه پیشرفت علمی ایران زمین به‌ویژه در عرصه‌های دفاعی گام های موثری و سازنده ای برداشت.از آنجا که او فیزیکدان هسته ای بود در زمره شخصیتهای اصلی برنامه هسته ای کشور قرار داشت. همزمان با سومین سالگرد شهادت دکتر فخری زاده، امور بین‌الملل موزه ملی انقلاب و دفاع مقدس چهارشنبه ۸ آذر با برپایی بزرگداشتی در باغ موزه دفاع مقدس یاد و نام این دانشمند برجسته کشور را گرامی خواهد داشت.

سالگرد شهید فخری زاده، بستری برای برائت از صهیونیست خواهد بود 

"علیرضا عسگری" مدیر روابط عمومی امور بین الملل موزه ملی انقلاب و دفاع مقدس به خبرنگار دیباچه گفت : اندیشمندان شاهد و ایثارگر در راه پارسایی و پایداری آگاهانه و عاشقانه، اندیشه‌های ماندگار خود را در دفتر سرخ وفا با انتخابی بزرگ برای همه اعصار و نسل‌ها به یادگار گذاشتند و رشحات این امواج دریای بیکران الهی در ساحل حیات پر برکتشان بار دیگر ما را به ادامه راه پر افتخارشان فرا خوانده است در این راستا باغ موزه دفاع مقدس به نوبه خود به جهت ادای دِین به دانشمندان علمی کشور بویژه دانشمندان ترور تمام تلاش خود را بکار بسته تا با برگزاری مراسم سالگرد شهید فخری زاده که با حضور شاعران و ادیبان برجسته کشور، مسئولان لشگری و کشوری، خانواده محترم شهید فخری‌زاده و خانواده‌های معظم شهدای هسته‌ای، نمایندگان جنبش‌های مقاومتی، سفرای کشور‌های اسلامی و فعالان حوزه فلسطین و... برگزار می شود یاد و نام بزرگمردان عرصه علم و عمل را گرامی بدارد.

وی افزود:طی مراسم گرامیداشت سومین سالگرد شهادت دکتر فخری زاده، علاوه بر رونمایی از خودروی این شهید بزرگوار با توجه به آنکه وی در سرودن شعر و حوزه ادبی نیز دستی بر قلم داشتند، شب شعری با عنوان "کابوس صهیون "نیز برگزار خواهد شد که بدنبال آن شاعران برجسته و انقلابی کشور، اشعارشان را برای شهید فخری‌زاده و محکومیت جنایات رژیم جنایتکار صهیونیستی قرائت خواهند کرد.

عسگری ادامه داد:رونمایی از مجموعه اشعار «فخر ایران۲» از سوی شاعر و پژوهش‌گر شعر آئینی محمدمهدی عبداللهی از دیگر بخش‌های مراسم روز چهارشنبه خواهد بود.همچنین به پاس صبوری مقتدرانه و بصیرت دین‌مدار خانواده‌های شهدای علمی، طی مراسمی با مشارکت موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، ستاد بزرگداشت شهید دکتر محسن فخری زاده، سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و دبیرخانه دائمی کنفرانس بین المللی حمایت از فلسطین با حضور مقامات کشوری و لشکری ضمن برگزاری چهارمین همایش ادبی فخر ایران، از خودروی شهید فخری زاده در حاثه تروریستی آبسرد رونمایی خواهد شد.

سالگرد شهید فخری زاده، بستری برای برائت از صهیونیست خواهد بود 

وی تصریح کرد : همزمانی این رونمایی با جنایات وحشیانه رژیم مجعول صهیونیستی علیه مردم بی دفاع غزه، بار دیگر تداعی کننده ی خوی استکباری و غیر انسانی این لکه لنگ بر تاریخ بشری خواهد بود و بی تردید حضور مردم شریف و انقلابی ایران اسلامی در این مراسم تجدید بیعت مجددی با آرمان های والای انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت خواهد بود.

"عسگری" در پایان گفت : موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به منظور زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای هسته ای و نمایش خشم و کینه استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی از پیشرفت های هسته ای کشورمان، در موزه باز این مجموعه، خودروی شهدای دانشمند هسته ای از جمله شهیدان مسعود علیمحمدی، مجید شهریاری، مصطفی احمدی روشن و داریوش رضایی‌نژاد را نیز در معرض بازدید عموم قرار داده است.

گفتگو از : زهرا فرود

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار